söndag 2 september 2012

GI på MAX




Mörkret lägger sig av staden och vi tänder vår fotogenlampa som gör vårt vardagsrum så mysigt! Latmasken bet mig i stortån så vi åkte till Max och köpte med oss burgare hem. Jag provade deras nya måltid som heter GI - måltid. Istället för pommes var det en bönsallad och brödet var bakat på tre olika sorters frön och hade havregryn som bas. Det är bara långsamma kolhydrater i den. Till detta drack jag Ramlösa. Måltiden var mycket god, kände inte någon skillnad alls - faktiskt! Vänder vi på steken och tittar på kaloriintaget så blev 755, mer än den klassiska. Hmmmm.....


Pommes      350 kalorier
Burgare       670 kalorier
Cola            168 kalorier

=                 1188 kalorier


Gi burgare 755 kalorier
Bönsallad  144 kalorier
H2o               0

=               899 kalorier

Alltså mycket kalorier men förhoppningsvis håller jag mig mätt längre.... vi får se!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar