tisdag 9 oktober 2012

Kylskåpsstäd

 
 
 
När man kommer in efter att ha varit ute i skogen en regning höstdag kan det vara skönt med en aktivitet som är inne. Där påbörjade jag projektet kylskåpsstädning och diskade hyllor och kastade mat som av olika anledningar inte längre fick bo kvar. Sen upptäckte jag att en stor del av all oreda är att frukter och grönsaker ligger förpackade i plastpåsar. Jag sorterade därför bort dessa och använde mig istället av vackra uppläggningsfat. Flera av dessa ligger ju bara i skåpet. Nu får dem synas någon stund per dag och skinas upp av kylens egen spotlight. Ja vem vill inte vara en stjärna...en endaste liten stund.
 
 

 


Jag häller alltid kokande vatten på disktrasan innan det är storstäd så att alla bakterier ska vara döda. Trasan ska vara så ren att det går att torka barnmunnar med den!





Lök köper jag nästan alltid en eller två när jag handlar - det visar sig nu att det behöver jag inte på ett tag! Det finns visst fler än jag som handlar vissa saker "som nog är slut" och det är alltid samma vara. Några vänner till mig handlar alltid chips som aldrig äts upp. Lite gulligt när dem visade överskåpet fyllt med chipspåsar. (Det skulle ju aldrig hända mig.)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar