tisdag 8 maj 2012

BETONG

BETONGGJUTNNG,

I vårens strålar har jag börjat att gjuta med betong. Denna gång hade jag handlat ljuslycktor från IKEA och köpte handmålat kakel från en lokal keramiker. Jag hällde min betong i en kastrull, la sedan kakelplattan i två delar med en ljuslyktan på den ena sidan och tre pärlor på den andra.

Under bränningstiden brukar jag lägga över sand som ska hålla betongen sval. Nu hoppas jag innerligt på att resultat blir bra och att jag får loss min lilla skapelse utan sprickor. Det har ju hänt så många gånger att jag inte orkat vänta EN HEL vecka utan tar upp den alldeles för tidigt. Resultatet blir som sagt  - inte så bra! På baksidan av trädgården står en del misslyckade rabarberblad, vad ska jag nu ha dem till?

KRAM
lilla My




HÄSTBILD

Jag passar på att dela med mig av den vackra hästen. Den är som sagt målad av en lokal konstnär - eftersom den var lite sprucken fick jag den för en struntsumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar