torsdag 19 juli 2012

Yzeures - matvaruaffar



Idag har vi besokt  den lokala butiken. Det ar en favorithobby som jag har att besoka sma lokala mataffarer. Utbytet brukar var annorlunda och priset ska vi inte tala om. Jag tog lite pix fran deras fisk, ost och gronsaksdisk! Helt ljuvligt, eller vad sager Ni?




Vid fiskdisken ligger musslor och rakor om vartannat. Kvinnan innan mig plockade en stor pase full med musslor. Kanske att jag fegade lite och istallet holl mig till att kopa lax. Imorgon far jag nog ta ny tag!

Nyss at vi en god "Entrocte med Pommes" och en Sas gjorde pa Chévre. Den saljs har som en blandning av Créme Friach och ost  - perfekt till sas! Till detta njot vi av ett glas Bougone - vin, lokalt producerat for 25 kronor. Kanns helt ok....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar